Відповідно до статей 6, 22, 39 Закону
України «Про місцеві державні адміністрації», статті 43 підпункту 6 пункту 3 розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про освіту», Закону України «Про ліцензування видів
господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2015 р.№ 609 «Про затвердження переліку органів ліцензування і визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів
України»:
1. Видати ліцензію на освітню
діяльність закладам дошкільної освіти Сумської області відповідно до додатка 1.
2. Видати ліцензію на освітню
діяльність закладам загальної середньої освіти Сумської області відповідно до додатка 2.
3. Видати ліцензію на освітню
діяльність закладам дошкільної и загальної середньої освіти (навчально-виховним комплексам) Сумської області відповідно до додатка 3.
4. Департаменту освіти і науки Сумської
обласної державної адміністрації забезпечити розміщення інформації про прийняте рішення щодо видачі ліцензії на освітню діяльність закладам дошкільної і загальної середньої освіти на офіційних
веб-сайтах органу ліцензування та Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
5. Контроль за виконанням цього
розпорядження покласти на заступника голови Сумської обласної державної адміністрації Підопригору М.А.
Голова Сумської області державної адміністрацій М. О. Клочко
Територія обслуговування, закріплена за закладом дошкільної освіти
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017
р.№ 684 “Про затвердження Порядку ведення дітей дошкільного, шкільного віку та обліку учнів” територія не визначена засновником. Заклад забезпечує освітній процес для мешканців у всій Сумській міській громаді
Заклад дошкільної освіти задовольняє потреби громадян у здобутті
дошкільної освіти незалежно від відповідної території і повністю забезпечує можливість успішного навчання й розвитку всіх дітей за місцем проживання.
Ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які
навчаються в закладі освіти
На виконання законів України «Про освіту», «Про дошкільну
освіту», Базового компоненту дошкільної освіти наказу Сумського ДНЗ №29 «Росинка» м. Суми від 16.09.2024 № 96 «Про організацію та проведення моніторингового дослідження» упродовж жовтня 2024 року
був проведений моніторинг досягнень дітей відповідно віку за методичним посібником «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» за редакцією
Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В.Киричук. - Тернопіль: Мандрівець, 2021. Досліджено рівень засвоєння дітьми різного віку програмового матеріалу, проведено порівняльний аналіз відповідності фактичних
результатів освітньої діяльності закладу дошкільної освіти, визначено чинники, що сприяють поліпшенню виконання освітньої програми.
Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами
щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики. Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведену таблицю визначення
рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах Базового компонента дошкільної освіти.
У процесі моніторингу педагоги
досліджували рівень розвитку дітей за показниками освітніх напрямів Базового компоненту дошкільної освіти: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у
світі мистецтва», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».
Моніторингом було охоплено 44 дитини закладу.
Результати моніторингу показали:
Молодша група «Калинка» обстежено 5 дітей (вихователь Зєнова
М.В.)
«Особистість дитини» - середній рівень -100%
«Дитина в соціумі»- початковий рівень – 20%, середній – 80%
«Дитина в природному довкіллі» - початковий рівень – 40%, середній – 60%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий рівень – 20%, середній – 80%
«Гра дитини» - середній – 100%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 40%, середній –
60%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 40%, середній – 60%
Середня Б група «Дзвіночок» обстежено 9 дітей (вихователь
Максименко Е.С.)
«Особистість дитини» - середній рівень -100%
«Дитина в соціумі»- середній – 78%, достатній - 22%
«Дитина в природному довкіллі» - середній – 67%, достатній – 33%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий рівень – 11%, середній – 89%
«Гра дитини» - середній – 67%, достатній 33%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 11%, середній – 67%,
достатній – 22%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 11%, середній – 89%
Середня А інклюзивна група «Добринка» обстежено 7 дітей
(вихователь Козлова Т.І.)
«Особистість дитини» - початковий рівень -28,6%, середній рівень – 71,4%
«Дитина в соціумі»- початковий – 29%, середній – 71%,
«Дитина в природному довкіллі» - початковий – 29%, середній – 71%,
«Дитина у світі мистецтва»- початковий – 29%, середній – 71%,
«Гра дитини» - початковий – 29%, середній – 71%,
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 28%, середній –
29%, достатній – 43%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 43%, середній – 57%
Середня А група з порушенням мови «Квіточка» обстежено10дітей (вихователь Забара М.В.)
«Особистість дитини» - початковий – 30%, середній рівень -60%, достатній 10%
«Дитина в соціумі»- початковий – 40%, середній рівень -60%
«Дитина в природному довкіллі» - початковий – 30%, середній рівень -60
«Дитина у світі мистецтва»- початковий – 40%, середній рівень – 50%, достатній –
10%
«Гра дитини» - середній – початковий – 30%, середній рівень – 60%, достатній –
10%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 30%, середній – 60%,
достатній – 10%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 30%, середній – 60%, достатній – 10%
Спеціальна старша група Б для дітей з порушенням мови «Квіточка»
обстежено 8 дітей (вихователь Скиба О.В.)
«Особистість дитини» - середній рівень -75%, достатній 25%
«Дитина в соціумі»- початковий – 12,5%, середній рівень -50%, достатній –
37,5%
«Дитина в природному довкіллі» - середній рівень -50%, середній – 50%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий – 12,5%, середній рівень – 62,5%, достатній –
25%
«Гра дитини» - середній –середній рівень – 25%, достатній – 75%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 12,5%, середній
–12,5%, достатній – 75%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 12,5%, середній – 50%, достатній – 37,5%
Старша інклюзивна група «Сонечко» обстежено 5 дітей
(вихователь Хвостенко Н.В.)
«Особистість дитини» - початковий – 40%, середній рівень 40%, високий – 20%
«Дитина в соціумі»- початковий- 40%, середній – 40%, достатній - 20%
«Дитина в природному довкіллі» - початковий – 40%, середній – 60%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий рівень – 60%, середній – 40%
«Гра дитини» - середній – 60%, достатній 40%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 60%, середній –
40%
«Мовлення дитини» початковий рівень –60%, середній – 40%
Аналізуючи показники моніторингових
досліджень та враховуючі кількісні параметри оцінки якості освітнього процесу простежується початковий та середній рівень, найменш сформованою є освітня лінія «Мовлення дитини».
Тому нагальним на сьогодні є питання щодо розвитку мовлення дітей, користування мовою у різних життєвих ситуаціях; залучення дітей до оволодіння українською мовою як державною на рівні
вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими.
Виходячи з вищезазначеного, усім педагогічним працівникам рекомендовано:
1. Працювати над реалізацією завдань програми «Українське дошкілля» на виконання
завдань Базового компонента дошкільної освіти.
2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної
активності дітей.
3. Проводити індивідуальну роботу з дітьми з ООП відповідно до рекомендацій
практичного психолога, вчителя-логопеда, вчителя – дефектолога.
4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо необхідності роботи з дітьми
вдома з розвитку пізнавальної сфери, логіко-математичного, мовленнєвого та художньо-естетичного розвитку.
5. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують
підвищення рівня відповідних компетентностей.
6. Контролювати мовлення
дітей та корегувати його під час всіх видів діяльності, враховуючи поради вчителя-логопеда.
Наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір плати за проживання
Зарахування дітей до закладу
дошкільної освіти проводиться відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 86
1. Зарахування дітей до державного
(комунального) закладу дошкільної освіти створюється керівником такого закладу протягом календарного року на вільних місцях у черговості порядку надходження заявки про зарахування. Заява про
зарахування особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини.
Прийом заявки про зарахування дітей до
державного (комунального) закладу дошкільної освіти може організовуватися з використанням систем електронної реєстрації, запровадженої згідно з рішенням відповідного засновника державного
(комунального) закладу дошкільної освіти.
Зарахування дитини здійснюється згідно з
відповідним наказом керівника закладу дошкільної освіти.
До заяви про зарахування дитини до закладу
дошкільної освіти додаються:
копія
свідоцтва про народження дитини;
медична довідка (форма 086), видана відповідно до статті 15 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб”,
разом із висновком про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти, копія довідки про щеплення, завірена печаткою лікаря.
Для зарахування дитини з ранніми проявами
туберкульозної інфекції, малими формами туберкульозу до державного (комунального) санаторного закладу дошкільної освіти (санаторних груп) до заяви про зарахування додається довідка
територіального закладу охорони здоров’я чи протитуберкульозного диспансеру.
Для зарахування дитини до державного
(комунального) спеціального закладу дошкільної освіти (спеціальної групи) подається заява про зарахування додається висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну
оцінку розвитку дитини щодо виявлених особливостей розвитку (порушення слуху, зору, мовлення, поведінки, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку чи затримки психічного
розвитку).
Для зарахування дитини з особливими
освітніми потребами до державного (комунального) закладу дошкільної освіти утворення інклюзивних груп до заяви про зарахування додається висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну
психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Для зарахування дитини з інвалідністю до
державного (комунального) закладу дошкільної освіти до заяви про зарахування додаються:
копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданого
лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я, або копія посвідчення особи, яка надає державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства
та дітям з інвалідністю»;
копія
індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.
Першочергово
до державних (комунальних) закладів дошкільної освіти зараховуються діти, які:
проживають
на території обслуговування державного (комунального) закладу дошкільної освіти (у разі її встановлення його засновником (засновниками);
є
рідними(усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в такому закладі дошкільної освіти;
є дітьми
працівників такого закладу дошкільної освіти;
належать
до категорії дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;
належать
до категорії дітей-сиріт, дітей, оплачених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у приймальну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім'ю, а також усиновлених
дітей;
перебувають у складних життєвих
умовах та на облік у службах у справах дітей;
діти з
числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;
мають право на першочергове зарахування до
закладів освіти відповідно до закону.
Під час подання заяви про зарахування дитини
до державного (комунального) закладу дошкільної освіти одного з батьків або іншого законного представника дитини необхідно подати оригінал документа, який підтверджує право на першочергове
зарахування дитини, та зазначити його реквізити в заяві. У разі коли право на першочергове зарахування не підтверджено, дитина зараховується до державного (комунального) закладу дошкільної освіти
на загальних підставах.
Після зарахування до державного
(комунального) закладу дошкільної освіти дітей, які належать до категорії, визначеної цим пунктом, здійснюється зарахування на вільні місця інших дітей, батьками або іншими законними
представниками, яким подано в установленому порядку заяву про зарахування.
Переведення вихованців з однієї вікової
групи до іншої в межах одного закладу дошкільної освіти та формування його новостворених груп здійснюють щороку наприкінці літнього періоду, але не пізніше 31 серпня.
Для переведення вихованця з одного
державного (комунального) закладу дошкільної освіти до іншого одного з батьків або іншого законного представника дитини необхідно подати керівнику відповідного закладу дошкільної освіти заяву про
зарахування дитини письмово або за допомогою системи електронної реєстрації (у разі її запровадження).
Керівник державного (комунального) закладу
дошкільної освіти впродовж десяти робочих днів з дати надходження такої заяви інформує заявника про можливість зарахування дитини до відповідного закладу дошкільної освіти із зазначенням
кінцевого рядка подання деяких документів.
Переведення вихованця із державного
(комунального) закладу дошкільної освіти до іншого державного (комунального) закладу дошкільної освіти здійснюється на підставі заяви одного від батьків або іншого законного представника дитини,
що подав заяву про зарахування (крім повідомлення, коли за рішенням органу опіки та піклування або суду) місце дитини визначено з іншим із батьків сім'єю).
За
вихованцем зберігається місце у державному (комунальному) закладі дошкільної освіти в літній період та в таких випадках:
у разі
хвороби вихованця, його санаторного лікування, реабілітації; у разі карантину в закладі дошкільної освіти;
на час
відпустки одного з батьків або іншого законного представника дитини.
Вихованці старшого дошкільного віку, які
здобувають дошкільну освіту в державному (комунальному) закладі дошкільної освіти та на початку літнього періоду є такими, які зараховано до закладу загальної середньої освіти, за бажанням одного
з батьків або іншого законного представника дитини можуть продовжувати здобувати дошкільну освіту в державному (комунальному) закладі дошкільної освіти до кінця літнього періоду.
На базі дошкільного закладу №29 «Росинка» у 2024-2025 навчальному році відкрито двіінклюзивні групи: із них група дітей середнього дошкільного віку,
група дітей старшого дошкільного віку.
Будівля закладу була спроектована та побудована в 1964 році. Приміщення закладу не передбачає
можливості пересування закладу для дітей з обмеженими фізичними можливостями.
На вході до приміщення будівлі облаштовано кнопку виклику
(дзвінок).
Право на рівний доступ до якісної освіти та навчання за місцем проживання в умовах
загальноосвітнього закладу – це право всіх дітей. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами
суспільства.
ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ набрав чинності від 28.09.2017 року.
Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами
1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і
можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях
освіти.
3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом
створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумового застосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній
програмі розвитку.
4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються
види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття
освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумового застосування та універсального дизайну.
6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку
та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти містяться за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених
законодавством, у тому числі. у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу
закладу до іншого та відрахування таких осіб містяться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами випускаються актами Кабінету Міністрів
України.
Стаття 20. Інклюзивне навчання
1. Заклади освіти за потреби соціально інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з
особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.
2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з
особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з відповідними їхніми індивідуальними потребами і можливостями.
3. Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються
в закладах освіти допоміжними засобами для навчання.
4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в
порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку
особи з особливими освітніми потребами, що передбачає індивідуальну програму розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я,
соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
Корекційно-розвиткові послуги (допомога) – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими
освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію, спрямовану шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
5. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування інклюзивно-ресурсні центри з надання допомоги
реалізації прав на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.
Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку
дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
6. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти повинні відповідати вимогам доступності відповідно до
державних будівельних норм і стандартів.
7. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, розміщення закладів освіти вивчається за
рахунок принципів універсального дизайну та/або розумового застосування.
Навчання, підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації здобувачів освіти здійснюється на безоплатній основі.
Додаткових освітніх платних послуг заклад дошкільної освіти не надає
Розмір плати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації
здобувачів освіти - освітній процес в закладі дошкільної освіти здійснюється безоплатно.
Перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати - в закладі працюють гуртки: гімнастичний, флорбол,
театралізованої діяльності, гурток з образотворчої діяльності, англійської мови. Всі додаткові освітні послуги безкоштовні
Правила
поведінки здобувачів освіти в ЗДО складено відповідно до Законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Положення про заклад дошкільної освіти та Статуту Сумського ДНЗ №29 "Росинка"
м.Суми.
Здобувачі освіти в ЗДО, вихованці, повинні дотримуватись таких правил:
- Приходити вчасно в дитячий садок.
- Вітатися з усіма працівниками ЗДО.
- У всьому слухатися вихователя.
- Якщо щось болить, то обов’язково про це сказати вихователю.
- Берегти іграшки, майно та книги.
- На прогулянці не бруднити одяг.
- В групі голосно не кричати та не бігати.
- Не ходити в вологому одязі.
- Не ображати дітей зі своєї групи.
- Слідкувати за станом свого одягу.
- Мати особисті носові хустинки.
- Дотримуватися вимог безпеки.
- Акуратно вішати одяг в свою шафку.
План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ по ЗДО
від 30.08.2024 № 81
План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в Сумському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 29
"Росинка у 2024/2025 н.р.
№
п/п
Найменування заходу
Відповідальні за виконання
Строк
виконання
Нормативно-правове забезпечення попередження
насильству та булінгу
1
Вивчення законодавчих актів та Закону України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу
(цькуванню).
Завідувач, вихователь-методист, вихователі
Протягом року
2
Консультації для сімей здобувачів освіти при вступі дітей до ЗДО про Закон України «Про охорону дитинства»
Завідувач
Протягом року
Забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища
1
Видати наказ «Про внесення доповнень до Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) у закладі освіти» (за наявності)
завідувач
до 10.11.2024
2
розміщення нормативних документів на сайті закладу
Вихователь-методист, вихователі
Протягом року
3
Провести нараду з працівниками закладу дошкільної освіти з питань профілактики булінгу (цькування)
завідувач
січень
4
Контролювати інформаційну доступність нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)
завідувач
Протягом року
5
Вивчити стан освітнього середовища в закладі освіти
Вихователь-методист
квітень
6
Провести діагностику стосунків у закладі освіти
Практичний психолог
лютий
7
Проаналізувати інформацію за проколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)
вихователь-методист
За потреби
8
Підготувати звіт про виконання заходів щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
вихователь-методист
Травень-червень
Робота з дітьми
1.
Бесіди із здобувачами освіти щодо набуття умінь та навичок ненасильницької поведінки
Практичний психолог
Протягом року
2
Ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків
Практичний психолог,
вихователі
Протягом року
3
Провести «Тиждень Толерантності» (за окремим планом)
Творча група, вихователі груп
11-15.11.2024
4
Цикл інтерактивних бесід «Навчіть
дитину захищатися» ( - Тут мене не торкайся. – Важливе про тіло. – Хороші секрети, погані секрети. – Впевнене Ні. ), «Що добре, а що погано»
Практичний психолог,
вихователі
Протягом року
5
Конкурс малюнків «Наші долоньки проти
насильства»
Вихователі
Грудень
6
Перегляд мультфільмів «Жив собі чорний
кіт»
Вихователі
Листопад
7
Заняття:
«Щасливе дитинство»
«Школа друзів та подруг»
«Ми – дружні хлопці та дівчата»
Вихователі
Жовтень, листопад
Робота з
педагогами
1
Підготувати методичні рекомендації для педагогів з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей
Практичний психолог, вихователь-методист
листопад
2
Тренінг для педагогів
«Профілактика булінгу (цькування) й насилля в закладі дошкільної освіти"»
Практичний психолог
3
Бесіда-зустріч педагогів з працівниками поліції
завідувач
грудень
4
Провести консультування педагогів із проблемних ситуацій
вихователь-методист
5
Практичні заняття та семінари для педагогів та батьків щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та
подолання стресу
Практичний психолог
Протягом року
6
Провести навчальний семінар для педагогів щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходи реагування
вихователь-методист
7
Створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) в ЗДО № 29 «Росинка»
завідувач
За потребою
8
Підготувати пам’ятку для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання
допомоги дітям
Вихователі
січень
9
Провести флешмоб до Міжнародного дня протидії булінгу (фейсбук)
Практичний психолог
вихователі
травень
10
Розслідування встановлених фактів булінгу (цькування) відповідно до чинного законодавства та межах повноважень
Комісія по розгляду булінгу
У разі виявлення випадка
Робота з
батьками
1
Провести анкетування батьків про безпеку в закладі освіти
Практичний психолог,
Вихователь-методист
Грудень
2
Оновлення інформації у куточках для батьків про профілактику булінгу (цькування)
Вихователі
Протягом року
3
Консультація «Виховання без насильств»
Тренінгове заняття «Життя без насильства»
Буклет «Домашнє насильство це злочин»
Пам’ятка « 10 кроків щоб стати кращими батьками»
Вихователі
Листопад-грудень
Порядок подання (з
дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу
про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну
інформацію від інших осіб.
2. На ім’я керівника закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).
3. Керівник закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає
її засідання.
4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки
постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами
підписів усіх членів комісії.
При порушенні прав дитини звертайтесь:
Дитяча лінія 116 111
або
0 800 500 225
із 12.00 до 16.00
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу
116 000
Гаряча лінія з питань запобігання насильству
0 800 500 33 50
або
116 123
Уповноважений Верховної Ради з прав людини
0 800 50 17 20
Алгоритм розгляду випадків булінгу
Якщо свідком булінгу став педагог або інший працівник закладу дошкільної освіти, то він повинен повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржились батьки жертви
булінгу чи ні.
Якщо дитина зазанала булінгу в закладі освіти, її батьки звертаються з відповідним письмовим зверненням (заявою) до завідувача закладом. Якщо звернення чи повідомлення усне,
то адміністрація закладу дошкільної освіти повинна оформити це повідомлення письмово з позначкою, від кого та коли (дата, час) отримано повідомлення.
Завідувач закладом дошкільної освіти фіксує письмове звернення (заяву) у спеціальному журналі та складає комісію з питань розгляду факту вчинення булінгу.
Якщо комісія визнає, що це є булінг, а не одноразовний конфлікт чи сварка, адміністрація закладу зобов'язана терміново (протягом однієї доби) сповістити про цей факт
територіальний підрозділ Служби у справах дітей та уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція).
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
Керівник закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
Керівник закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини
булінгу.
Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт,
то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність
відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення