Результати
проведення моніторингового дослідження
у І кварталі 2024/2025 навчального року
На виконання законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти наказу Сумського ДНЗ №29 «Росинка» м. Суми від 16.09.2024 № 96 «Про організацію та проведення моніторингового дослідження» упродовж жовтня 2024 року був проведений моніторинг досягнень дітей відповідно віку за методичним посібником «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» за редакцією Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В.Киричук. - Тернопіль: Мандрівець, 2021. Досліджено рівень засвоєння дітьми різного віку програмового матеріалу, проведено порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності закладу дошкільної освіти, визначено чинники, що сприяють поліпшенню виконання освітньої програми.
Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики. Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведену таблицю визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах Базового компонента дошкільної освіти.
У процесі моніторингу педагоги досліджували рівень розвитку дітей за показниками освітніх напрямів Базового компоненту дошкільної освіти: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі мистецтва», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».
Моніторингом було охоплено 39 дітей закладу.
Результати моніторингу показали:
Молодша група «Калинка» обстежено 5 дітей (вихователь Зєнова М.В.)
«Особистість дитини» - середній рівень -100%
«Дитина в соціумі»- початковий рівень – 20%, середній – 80%
«Дитина в природному довкіллі» - початковий рівень – 40%, середній – 60%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий рівень – 20%, середній – 80%
«Гра дитини» - середній – 100%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 40%, середній – 60%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 40%, середній – 60%
Середня Б група «Дзвіночок» обстежено 9 дітей (вихователь Максименко Е.С.)
«Особистість дитини» - середній рівень -100%
«Дитина в соціумі»- середній – 78%, достатній - 22%
«Дитина в природному довкіллі» - середній – 67%, достатній – 33%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий рівень – 11%, середній – 89%
«Гра дитини» - середній – 67%, достатній 33%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 11%, середній – 67%, достатній – 22%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 11%, середній – 89%
Середня А інклюзивна група «Добринка» обстежено 7 дітей (вихователь Козлова Т.І.)
«Особистість дитини» - початковий рівень -28,6%, середній рівень – 71,4%
«Дитина в соціумі»- початковий – 29%, середній – 71%,
«Дитина в природному довкіллі» - початковий – 29%, середній – 71%,
«Дитина у світі мистецтва»- початковий – 29%, середній – 71%,
«Гра дитини» - початковий – 29%, середній – 71%,
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 28%, середній – 29%, достатній – 43%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 43%, середній – 57%
Середня А група з порушенням мови «Квіточка» обстежено 10 дітей (вихователь Забара М.В.)
«Особистість дитини» - початковий – 30%, середній рівень -60%, достатній 10%
«Дитина в соціумі»- початковий – 40%, середній рівень -60%
«Дитина в природному довкіллі» - початковий – 30%, середній рівень -60
«Дитина у світі мистецтва»- початковий – 40%, середній рівень – 50%, достатній – 10%
«Гра дитини» - середній – початковий – 30%, середній рівень – 60%, достатній – 10%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 30%, середній – 60%, достатній – 10%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 30%, середній – 60%, достатній – 10%
Спеціальна старша група Б для дітей з порушенням мови «Квіточка» обстежено 8 дітей (вихователь Скиба О.В.)
«Особистість дитини» - середній рівень -75%, достатній 25%
«Дитина в соціумі»- початковий – 12,5%, середній рівень -50%, достатній – 37,5%
«Дитина в природному довкіллі» - середній рівень -50%, середній – 50%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий – 12,5%, середній рівень – 62,5%, достатній – 25%
«Гра дитини» - середній –середній рівень – 25%, достатній – 75%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 12,5%, середній –12,5%, достатній – 75%
«Мовлення дитини» початковий рівень – 12,5%, середній – 50%, достатній – 37,5%
Старша інклюзивна група «Сонечко» обстежено 5 дітей (вихователь Хвостенко Н.В.)
«Особистість дитини» - початковий – 40%, середній рівень 40%, високий – 20%
«Дитина в соціумі»- початковий- 40%, середній – 40%, достатній - 20%
«Дитина в природному довкіллі» - початковий – 40%, середній – 60%
«Дитина у світі мистецтва»- початковий рівень – 60%, середній – 40%
«Гра дитини» - середній – 60%, достатній 40%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» початковий рівень – 60%, середній – 40%
«Мовлення дитини» початковий рівень –60%, середній – 40%
Аналізуючи показники моніторингових досліджень та враховуючі кількісні параметри оцінки якості освітнього процесу простежується початковий та середній рівень, найменш сформованою є освітня лінія «Мовлення дитини». Тому нагальним на сьогодні є питання щодо розвитку мовлення дітей, користування мовою у різних життєвих ситуаціях; залучення дітей до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими.
Виходячи з вищезазначеного, усім педагогічним працівникам рекомендовано:
1. Працювати над реалізацією завдань програми «Українське дошкілля» на виконання завдань Базового компонента дошкільної освіти.
2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей.
3. Проводити індивідуальну роботу з дітьми з ООП відповідно до рекомендацій практичного психолога, вчителя-логопеда, вчителя – дефектолога.
4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, логіко-математичного, мовленнєвого та художньо-естетичного розвитку.
5. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення рівня відповідних компетентностей.
6. Контролювати мовлення дітей та корегувати його під час всіх видів діяльності, враховуючи поради вчителя-логопеда.