«Використання ІКТ у дошкільному навчальному закладі»
Оволодіння вихователями ДНЗ
навичками роботи на ПК
Єдиний шлях, що веде до знання, -
це діяльність.
Джордж Бернард Шоу
Оволодіння вихователями азами роботи на ПК
Тема проекту: «Використання ІКТ у дошкільному закладі»
Керівник: Чепуренко Галина Василівна – завідувач ДНЗ №29 «Росинка»
Актуальність:
Ні для кого не секрет, що діти 21 століття живуть і розвиваються в глобальному інформаційному полі. Телебачення і Інтернет міцно увійшли в життя наших дітей і має на їх розвиток серйозний вплив.
У сфері освіти все більше уваги приділяється інформаційним технологіям навчання, що обумовлено вимогами, які висуває суспільство і роботодавці до молодих фахівців. А базис для якісної підготовки майбутніх фахівців закладається саме в дошкільному віці.
Сьогодні, перед вихователями постала серйозна проблема використання комп’ютера для оформлення групових документацій, використання презентацій на заняттях, батьківських зборах, святах та розвагах, виготовлення наочних посібників для індивідуальної роботи з дітьми тощо. Але ж рукописне оформлення документацій, самостійне малювання дидактичного матеріалу – це вже далеко вчорашній день.
Все вищевикладене не піддається сумніву. Але виникає закономірне питання: а хто створить малюкам в нашому дитсадку необхідні умови навчання з використанням найсучасніших технологій та засобів технічного навчання? Відповідь на це питання в нашому проекті, тому що він дає вихователям можливість не відставати від розвитку суспільства, підвищувати свою компетентність, щоб якість виховання і навчання наших дітей постійно підвищувалася. Щоб діти нашого садка могли без проблем адаптуватися до умов навчання у наших школах.
На підставі анкетування педагогів нашого дитячого саду з'ясувалося, що:
· Не володіють навичками роботи з ПК зовсім - 33.3%
· Володіють навичками роботи з ПК на рівні початківця користувача-55,6%
· Володіють навичками роботи з ПК на рівні впевненого користувача - 0%
· Володіють навичками роботи з ПК на рівні просунутого користувача - 0%.
· Саме тому гостро назріло питання «навчанню азів роботи на персональному компьютері» для педагогів нашого дитячого садка.
Об’єкт: ініціативні, обізнані педагоги ДНЗ, які активно використовують комп’ютер в різних напрямках своєї роботи:
· вільно володіє комп’ютерною грамотою;
· самостійно веде документацію за допомогою ПК;
· активно виготовляє батьківські дошки, педагогічні вісники та різний дидактичний матеріал для забезпечення НВП в групі;
· легко складає презентації для різних форм НВП та роботи з батьками;
· вільно орієнтується в локальній сітці Інтернет, використовуючи різні пошукові системи;
· володіє азами створення індивідуального сайту, його наповнення та просування в Рунеті тощо.
Предмет: персональний комп’ютер та його програмове забезпечення.
Мета: підвищення якості навчання та виховання дітей дитячого садка черезпідвищення рівня компетентності педагогів ДНЗ у використаннісучасних технологій, технічних засобів навчання дошкільнят та їх використання для створення предметно-розвивального середовища.
Завдання:
1. Навчити педагогів роботі з програмами для ПК: Word, Nero, Word Excel,Power Point, ACDSee та інших.
2. Навчити вихователів будувати діаграми та працювати з графічними об’єктами.
3. Ознайомити педагогів з принципами роботи з мультимедійнимпроектором;
4. Розширити знання і вміння педагогів у галузі використання можливостей Інтернету, роботі з різними пошуковими системами.
5. Навчання педагогів застосування сучасних навчальних технологій звикористанням комп'ютерного та мультимедійного обладнання назаняттях з дошкільниками та в роботі з батьками.
Гіпотеза:
Для повноцінного розвитку особистості дитини необхідні багато умов, і одне з них - справжній педагог.
Педагог повинен мати масу знань, умінь, навичок, але найголовніше - він повинен постійно бажати вдосконалюватися, не зупинятися на досягнутому і постійно вчитися самому, щоб добре навчати інших.
Основним напрямком проекту є підвищення якості навчання дітей дошкільного навчального закладу через підвищення рівня знань вихователів.
Термін реалізації: 2 роки (2019-2021 р р.)
Шляхи реалізації:
Для реалізації проекту в дитячому саду:
· створенні і постійно вдосконалюються умови для навчання педагогів роботі з сучасними технічними засобами навчання;
· працюють кваліфіковані педагоги, які постійно займаються самоосвітою, що підвищують кваліфікацію, відвідуючи різні форми методичного навчання, та прагнуть заповнити прогалини у своїх знаннях і крокувати в ногу з часом.
· в рамках даного проекту з 1 жовтня 2016 року по 1 червня 2018 року в дитячому саду буде 2 раз на місяць працювати гурток з метою підвищення рівня компетентності педагогів у використанні сучасних технологій і технічних засобів для навчання та виховання дошкільнят.
Учасники проекту: вихователі дошкільного навчального закладу, діти та батьки.
Очікуванні результати:
· Педагог навчений роботі з програмами для ПК: Word, Nero, Excel, Power Point, ACDSee, уміючий будувати діаграми та працювати з графічними об’єктами.
· Педагог, який в роботі з дітьми та батьками вільно користується комп’ютером та мультимедійним проектором.
· Вихователь, який вміє користуватися Інтернетом та працювати зрізними пошуковими системами.
Підвищиться рівень професійних якостей педагогів, а як наслідок:
· підвищиться якість отримуваних дітьми знань, умінь і навичок;
· реалізація мети дошкільного закладу щодо створення умов для всебічного розвитку особистості дитини;
· підвищена мотивація і інтерес до навчання в дітей;
· підвищення рівня надання освітніх послуг;
· зв'язок наступності зі школою в плані використання сучасних технологій навчання та технічних засобів навчання.
Ресурси:
1. Людські: педагоги, діти, батьки.
2. Матеріально-технічні: комп’ютер, мультимедійний проектор,фотоапарат, відеокамера тощо.
3. Фінансові: бюджет, спонсорські та батьківські внески.
4. Інформаційні: локальна сітка Інтернет, наукові видання,консультування, співбесіди.
Етапи реалізації проекту:
№ |
Етап |
Заходи |
Відповідальний |
1. |
Мотиваційний Довести до відома вихователів актуальність даної проблеми та «намалювати» перспективи навченості роботі на комп’ютері |
1. Круглий стіл 2. Мозковий штурм. |
Методист |
2. |
Інформаційний Збір інформації, вивчення актуальності проблеми |
1. Анкетування педагогів. 2. Вивчення програм, запропонованих для навчання азів роботі на ПК. |
Методист |
3. |
Репродуктивний Знайомство з роботою ПК, практичне його застосування |
1. Теорія в поєднанні з практикою. |
Методист |
2. |
Узагальнюючий Самостійне застосування ПК, виконання тестових завдань |
1. Засідання гуртка. 2. Тести. 3. Практичні завдання. |
Методист Всі вихователі |
4. |
Творчий Вільне використання ПК та цифрового обладнання. Виготовлення матеріалу засобами ПК |
1. Заняття з дітьми. 2. Проведення відкритих заходів для батьків та колег. |
Всі вихователі |
5. |
Рефлексійно-оцінювальний Вивчення результативності проекту |
1. Анкетування вихователів та батьків. 2. Вивчення НВП. 3. Співбесіди з дітьми та вихователями. |
Методист Всі вихователі |
Програма реалізації проекту на репродуктивному етапі:
Місяць |
№ |
Тема |
Зміст |
Жовтень |
1 |
Ввідне заняття |
§ визначення конкретних знань педагогів про користування ПК; § складові ПК; § користування з’ємними дисками (флеш-носієм). |
2 |
Документ Word (1) |
§ створення документу; § збереження документу; § копіювання документу; § робота з полями; § вставка рамки. |
|
Листопад |
3 |
Документ Word (2) |
§ панель інструментів; § виведення панелі інструментів; § авто-фігури; § зафарбовування, коректування авто фігур. |
4 |
Документ Word (3) |
§ закріплення попереднього матеріалу; § побудова діаграми; § побудова таблиці; § вставка графічних об’єктів. |
|
Грудень |
5 |
Сканер та принтер |
§ закріплення попереднього матеріалу; § вивід документа на друк, встановлення свойст друку; § ABBYY Fine Reader – процессканування документів та переведення в Word; § сканування зображень та їх збереження; § коректування документів. |
6 |
Документ Excel |
§ закріплення попереднього матеріалу; § мета застосування Excel; § побудова таблиць та діаграм. |
|
Січень |
7 |
Програма ACDSee |
§ можливості програми; § корекція зображення; § нарізання зображень; § закріплення вставки зображень в Word; § коректування зображень в Word. |
8 |
Програма Nero.Запис файлів на диски. |
§ закріплення перенесення файлів на флеш-носії; § можливості програми Nero; § CD та DVD диски – теоретичні основи. Особливості вибору дисків; § процес запису інформації на диски. |
|
Лютий |
9 |
Цифровий фотоапарат та відеокамера |
§ можливості та використання; § процес переносу цифрових файлів на ПК; § обробка фотокарток в ACDSee; § використання фото в Word; § фото в автофигурах. |
10 |
Відеофільм, слайд-шоу |
§ обробка відео зображень вNero; § створення слайд-шоу в Nero; § створення меню. |
|
Березень |
11 |
Презентація Power Point |
§ можливості Power Point; § створення презентації; § вставка таблиць, діаграм, графічних зображень; § перегляд презентації. |
12 |
Презентація Power Point(анімація) |
§ закріплення попередньої теми; § анімація зображень; § анімація тексту; § перехід слайдів; § вставка відео та гіперссилки на відео; § перегляд презентації. |
|
Квітень |
13 |
Локальна мережаInternet |
§ можливості Internet; § знайомство з браузерами; § пошукові системи Google, Яндекс, Rambler, mail.ru; § пошук інформації в Internet; § збереження інформації, файлів, зображень на особистому ПК. |
14 |
Локальна мережаInternet (створення особистого сайту, блогу) |
§ реєстрація особистого акаунта; § конструктор сайтів; § вставка інформації, зображень до особистого сайту чи блогу; § рерайт, копірайт текстів; § перевірка текстів на унікальність. |
|
Травень |
15 |
Мультимедийный проектор |
§ підключення проектору до системного блоку ПК; § настройка проекції; § пошук інформації в Internet та перегляд її через мультимедійний проектор; § перегляд відеофільму навчального напрямку. |
16 |
Підсумок |
§ тестування; § конкурс-огляд на кращу презентацію Power Point з використанням інформації взятої з Internet. |